BAP 3

VE döndük, ve Başan yolundan yukarı çıktık, ve Başan kıralı Og, kendisi ve bütün kavmı, Edreide cenk için karşımıza çıktı.
2. Ve RAB bana dedi: Ondan korkma; çünkü onu ve bütün kavmını, ve memleketini senin eline verdim; ve Heşbonda oturan Amorîler kıralı Sihona yaptığın gibi ona yapacaksın.
3. Ve Allahımız RAB Başan kıralı Ogu da, bütün kavmını da elimize verdi; ve kimsesi kalmayıncıya kadar onu vurduk.
4. O vakit onun bütün şehirlerini, altmış şehri, bütün Argob havalisini, Başanda Ogun ülkesini aldık; onlardan almadığımız bir şehir kalmadı.
5. Bir çok duvarsız kasabalardan başka bütün bu şehirler, yüksek duvarlar, kapılar, ve sürgülerle istihkâmlı idiler.
6. Ve Heşbon kıralı Sihona yaptığımız gibi, her şehri erkekler, kadınlar, ve çocuklarla beraber yok ederek onları tamamen harap ettik.
7. Fakat kendimiz için bütün hayvanları, ve şehirlerin malını çapul ettik.
8. Ve o vakit Erdenin ötesinde olan Amorîlerin iki kıralı elinden, Arnon vadisinden Hermon dağına kadar memleketi aldık
9. (Saydalılar Hermona Sirion derler, ve Amorîler ona Senir derler);
10. ovanın bütün şehirlerini, ve bütün Gileadı, ve Başanda Ogun ülkesinin şehirleri olan Salekaya ve Edreiye kadar bütün Başanı da aldık.
11. (Çünkü Refalardan artakalan ancak Başan kıralı Og vardı; işte, onun yatağı demir yataktı; o Ammon oğullarının Rabba şehrinde değil midir? İnsan arşınına göre uzunluğu dokuz arşın,* ve eni dört arşın idi.)
* Tartılar ve ölçüler cetveline bak.
12. Ve o diyarı mülk olarak o vakit aldık; Arnon vadisinin yanında olan Aroerden itibaren memleketi ve Gilead dağlığının yarısını şehirlerile beraber Rubenîlere ve Gadîlere verdim;
13. ve Gileaddan artakalanı, ve Ogun ülkesi olan bütün Başanı, bütün Argob ülkesini Manassenin yarım sıptına verdim; (ona Refalar diyarı denilir.
14. Manasse oğlu Yair, Geşurîler ve Maakatîler sınırına kadar bütün Argob ülkesini aldı ve onlara, Başana, kendi adına göre Havvot-yair adını koydu, bugüne kadar böyle denilir.)
15. Ve Gileadı Makire verdim.
16. Ve Rubenîlerle Gadîlere vadinin ortasını sınır olmak üzre Arnon vadisine kadar, ve Ammon oğullarının sınırı olan Yabbok ırmağına kadar Gileaddan;
17. ve Erden sınır olmak üzre Kinneretten Araba denizine, Tuz Denizine, şark tarafta Pisga yamaçları altına kadar Arabayı da verdim.
18. Ve o vakitler size emredip dedim: Allahınız RAB bu diyarı mülk edinmek üzre size verdi; siz bütün yiğitler, silâhlı olarak kardeşleriniz İsrail oğullarının önünden geçeceksiniz.
19. Ancak, RAB size verdiği gibi kardeşlerinize rahat verinciye kadar, ve Allahınız RABBİN onlara Erden ötesinde verdiği diyarı onlar da mülk olarak alıncıya kadar, kadınlarınız, ve çocuklarınız, ve hayvanlarınız (bilirim ki çok hayvanlarınız vardır),
20. size verdiğim şehirlerde kalacaklar; o zaman her biriniz size verdiğim mülküne dönecektir.
21. Ve o vakitler Yeşua emredip dedim: Allahınız RABBİN bu iki kırala yaptığı bütün şeyleri gözlerin gördü; geçmekte olduğun bütün ülkelere RAB öyle yapacaktır.
22. Onlardan korkmıyacaksınız; çünkü Allahınız RAB, sizin için cenk eden odur.
23. Ve o vakit RABBE yalvarıp dedim:
24. Ya Rab Yehova, senin büyüklüğünü, ve kudretli elini kendi kuluna göstermeğe başladın; çünkü göklerde ve yerde senin işlerin ve ceberrutun gibi yapabilecek hangi ilâh vardır?
25. Niyaz ederim, geçeyim, ve Erdenin öte tarafında olan iyi memleketi, o iyi dağlığı ve Libnanı göreyim.
26. Fakat RAB sizin yüzünüzden bana gazaplanmıştı, ve beni dinlemedi; ve RAB bana dedi: Yeter; artık bu şey hakkında bir daha bana söyleme.
27. Pisga tepesine çık, ve gözlerini garba, şimale, cenuba, ve şarka kaldır, ve gözlerinle gör; çünkü bu Erdeni geçmiyeceksin.
28. Ve Yeşua emir ver, ona cesaret ver, ve onu kuvvetlendir; çünkü bu kavmın önünde geçecek, ve göreceğin diyarı miras olarak onlara bölecek olan odur.
29. Ve Beyt-peor karşısındaki derede oturduk.