BAP 10

O vakit RAB bana dedi: Kendin için evelkiler gibi iki taş levha yon, ve dağa yanıma çık, ve kendin için ağaçtan bir sandık yap.
2. Ve parçaladığın evelki levhalar üzerinde olan sözleri bu levhalar üzerine yazacağım, ve onları sandığa koyacaksın.
3. Ve akasya ağacından sandık yaptım, ve iki taş levhayı evelkiler gibi yondum, ve dağa çıktım, ve iki levha elimde idi.
4. Ve toplantı gününde RABBİN dağda ateşin içinden size söylediği on emri, levhalar üzerine evelki yazıya göre yazdı; ve RAB onları bana verdi.
5. Ve dönüp dağdan indim, ve levhaları yapmış olduğum sandığa koydum; ve onlar RABBİN bana emrettiği gibi oradadır.
6. (Ve İsrail oğulları Beerot Bene-yaakandan Moseraya göç ettiler. Harun orada öldü, ve orada gömüldü; ve oğlu Eleazar onun yerine kâhinlik etti.
7. Oradan Gudgodaya, ve Gudgodadan Yotbataya, akar vadiler diyarına göç ettiler.
8. O vakit RABBİN ahit sandığını taşımak için ve bugüne kadar RABBE hizmet etmek üzre onun önünde durmak için, onun ismile takdis etmek için RAB Levi sıptını ayırdı.
9. Bundan dolayı Levinin kardeşlerile payı ve mirası yoktur; Allahın RABBİN ona söylediği gibi onun mirası RABDİR.)
10. Ve ben evelki günler gibi, kırk gün kırk gece dağda kaldım; ve RAB bu kere de beni dinledi; RAB seni helâk etmek istemedi.
11. Ve RAB bana dedi: Kalk, göç için kavmın önünde yürü; ve onlara vermek üzre atalarına and ettiğim diyara girecekler, ve onu mülk olarak alacaklar.
12. Ve şimdi, ey İsrail, Allahın RABDEN korkmaktan, onun bütün yollarında yürümekten, ve onu sevmekten, ve bütün yüreğinle ve bütün canınla Allahın RABBE hizmet etmekten,
13. bugün iyiliğin için sana emretmekte olduğum RABBİN emirlerini, ve kanunlarını tutmaktan başka, Allahın RAB senden ne istiyor?
14. İşte, gökler, ve göklerin gökleri, yer ve onda olan her şey Allahın olan RABBİNDİR.
15. Ancak RAB atalarından hoşnut oldu, onları sevdi ve onlardan sonra zürriyetlerini, sizi, bugün olduğu gibi bütün kavmların arasından seçti.
16. Bunun için yüreklerinizin gulfesini sünnet edip, artık sert enseli olmayın.
17. Çünkü Allahınız RAB, o ilâhların Allahı, ve rablerin Rabbi, şahısları saymıyan ve rüşvet almıyan büyük, kudretli, ve heybetli Allahtır.
18. Öksüz ve dul kadın için adalet eder, ve garibe ekmek ve esvap vermekle onu sever.
19. Siz de garibi sevin; çünkü Mısır diyarında gariptiniz.
20. Allahın RABDEN korkacaksın; ona kulluk edeceksin ve ona yapışacaksın ve onun ismile yemin edeceksin.
21. O senin hamdindir, ve gözlerinin gördüğü bu büyük ve heybetli şeyleri senin için yapan Allahındır.
22. Ataların Mısıra yetmiş can olarak indiler; ve şimdi Allahın RAB seni çoklukça gökün yıldızları gibi yaptı.